دانلود کتاب مشکلات نوجوانان در سن بلوغ

کتاب بلوغ
معرفی کوتاه کتاب

_____________

بلوغ زمان تغییرات سریع است.بلوغ با تغییرات مشخص و رشد سریع در همه اندامهای بدن همراه است.

تغییرات ناگهانی و سریعی که هنگام بلوغ اتفاق می افتد ، موجب سراسیمه شدن ، دست پاچگی و نگرانی نوجوان می شود و در خیلی از موارد منجر به بروز رفتارهای ناهنجار و غیر مطلوبی در آنان می گردد.

نوجوانی، بلوغ و جوانی دوران حساس زندگی هر فردهستند. دوران نوجوانی زمانی است که تغییرات ظاهری و درونی با هم همراه می شوند تا کمال فرا رسد. در این دوران نه تنها رشد جسمانی آهنگی سریع دارد بلکه تکامل احساسات، روابط اجتماعی و منطقی نیز حرکتی تند و رو به جلو دارند.

بلوغ دوران شناخت خود و پدیده های پیرامون خود است و شناخت یعنی تولد و زندگی دوباره. جوانی دوران تجارب سبز است. سبز سمبول طراوت، تازگی، روییدن و بهار است. سرما را از خاطره ها می زداید و خورشید را باهمه لطفش به یاد می آورد.

دگرگونی ها و پیشرفت جوامع بشری به گونه ای است که اگر نهادهای تعلیمی و تربیتی بازنگری و بهسازی اجزا خود را مورد توجه جدی قرار ندهند، سیل تحولات سبب تخریب بنیادهای اساسی اندیشه و عمل آنان خواهد گردید.

نظام آموزش و پرورش سرزمین اسلامی ایران می تواند با تکیه بر مبنای و اصول متخذه از فرهنگ غنی اسلامی و بازسازی و بهبود مستمر برنامه ها و اقدامات آموزشی و پرورشی اهتمام نموده و با تربیت نوجوانان ، بارش باران تحولات را در مسیرهای سالم زندگی و اصلاح هدایت نماید تا ثمره شیرین آن که ساختن نسلی مومن، اندیشمند و پویا در قرن آینده است رخ نموده  و آثار خوشایند تغییرات بهینه در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان آشکار گردد.

✅ نام کتاب : مشکلات نوجوانان در سن بلوغ
✅ ژانر کتاب : روانشناسی نوجوان – روانشناسی خانواده
✅ نویسنده : جواد مرتضایی ارزیل
✅ تعداد صفحات:  21 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب بلوغ
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

آیین دوستیابی
کتاب بیشعوری
کتاب ضمیر پنهان اثر یونگ
کتاب خاطرات، رویاها و اندیشه‌ ها
کتاب رویاها
کتاب معجزه شکرگزاری
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟