دانلود کتاب داستان شنل قرمزی

معرفی کوتاه کتاب

_____________

شنل‌قرمزی قصه فولکلوریک اروپایی است دربارهٔ دختری کوچک و گرگی که می‌خواهد پس از گول‌زدن دخترک زودباور، او و مادربزرگش را بخورد. این قصه اول بار توسط شارل پرو نویسندهٔ فرانسوی در قرن هفدهم نوشته شد. در پایان قصه به روایت پرو گرگ شنل قرمزی و مادربزرگش را می‌خورد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که با ساده‌دلی حرفهای گرگ را باور می‌کنند.

در قرن نوزدهم برادران گریم قصه را بازنویسی کردند و پایان قصه را با ورود هیزم‌شکن به صحنه و نجات دادن شنل قرمزی و مادربزرگش از شکم گرگ تغییر دادند. این کتاب ، بصورت داستان مصور ارائه شده است.

خلاصه داستان شنل قرمزی

داستان “شنل قرمزی” دربارهٔ دخترکی به نام شنل قرمزی است که به دادگاهی برای بازدید از مادربزرگش فرستاده می‌شود. در مسیرش به خانهٔ مادربزرگ، با گرگی بزرگ و شرور مواجه می‌شود که همانند طمع گردندگان، به دنبال شنل قرمزی است. گرگ به خانهٔ مادربزرگ از طریق مسیر کوتاهتر می‌رود و در حالی که شنل قرمزی از مسیر طولانیتری به خانه می‌رسد، به خانهٔ مادربزرگ می‌رسد و پوشیده به جای شنل قرمزی خود به رخ مادربزرگ می‌رسد.

در نسخه‌های مختلف داستان، پایان ممکن است متفاوت باشد. در قصه شنل قرمزی برادران گریم، شنل قرمزی و مادربزرگ از دهان گرگ نجات می‌یابند، در حالی که در دیگر نسخه‌ها، شنل قرمزی و مادربزرگ توسط گرگ خورده می‌شوند و پسری به نام شیر پسر آنها را نجات می‌دهد.

این کتاب را صادق هدایت نیز بصورت مصور و خلاصه بنام لچک قرمزی نگارش کرده است.

✅ نام کتاب : شنل قرمزی
✅ ژانر کتاب : قصه کودکانه مصور
✅ نویسنده : برادران گریم
✅ تعداد صفحات:  32 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال های آیین نامه 1402 با جواب
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

بت مولانا
حاجی آقا
ملت عشق
کتاب برادران کارامازوف جلد دوم
کتاب برادران کارامازوف
جنایات و مکافات
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟