دانلود سفرنامه ابن فضلان

سفرنامه ابن فضلان
معرفی کوتاه کتاب

_____________

توضیحات: به دنبال کشورگشایی و توفیق های سیاسی که در آغاز ظهور اسلام نصیب اسلامیان گشت و سپس تثبیت گردید، بزرگان و رادمردانی در جهان علم و ادب از میان ایشان برخاستند و با نیروی علم و هنر، که برتر و موثرتر از قدرت شمشیر است به تسخیر افکار و نفوذ در قلوب پرداختند و تمدن و فرهنگ عظیم اسلامی را پایه ریختند. این کتاب از مهمترین آثار جغرافیایی زمان ابن فضلان به شمار می رود و مولف آنرا روی تحقیقات شخصی نوشته و از آثاردیگران اقتباس نکرده است.

✅ نام کتاب : سفرنامه ابن فضلان
✅ ژانر کتاب : جغرافیایی – تاریخی
✅ نویسنده : احمد بن فضلان بن العباس بن راشد بن حماد
✅ مترجم : سید ابوالفضل طباطبایی
✅ تعداد صفحات:  178 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

3 نظر در “دانلود سفرنامه ابن فضلان

  1. ناشناس گفت:

    بر پان ترکها واجب است که این کتاب را بخوانند تا برای همیشه دست از غارت فرهنگی و علمی و تاریخی ایران بردارند
    در اوج شکوفایی ایران ، ترکها در پایین ترین و غیر قابل باورترین شکل زندگی می کردند!

    1. شهرام گفت:

      با سلام افرادی که این کتاب را نوشتند برادران و خواهران زرتشتی ما را کشتند و غارت کردند . با ما ترکان جنگیدند . اما اون زمان فارس نبود . تاریخ طبری را بخوان . کرمانی‌ها عرب مهاجمند اما فارسی صحبت می کنند تاریخ طبری . فارس از بچه های عرب مهاجم هستند .
      ضمنا فارس خودش اشاره به سواران تازیان دارد . زرتشتیها صدوپنجاه هزار نفرند و بیشتر نیستند . این فارس ها کجا بودند چرا زبان زرتشتی و فارسی کاملا متفاوت است . تو خودت مهاجمی عزیزم

  2. شهرام گفت:

    با سلام این کتاب را دیشب خواندم . جاهایی از اون یا خالی بندی بود مثل یک مرد زشت بدقیافه ترک پنج هزار نفر را متوقف می کند و نان می خواهد . آنها هم می ایستد و می دهند . در اینجا کاروان پنج هزار نفری بیشتر شبیه لشکر است تا کاروان . جای تردید دارد . البته این مورد را هم به خاطر داشته باشید جنگهایی وحشتناک بین ترکان و اعراب انجام گرفته بود و وحشت از ترکها همیشه در دل اعراب بوده . این که به زنان هم چشم نداشتند . جنسیت زن و مرد برابر بوده . عرب را پشیزی آدم حساب نمی کردند . این که همیشه اعراب را قاتل می دانستند . بهشان مشکوک بوده اند بنظرم از سال ۵۷ ی ها روشن بین تر بوده اند . لواط نداشتند و این که پولشان را نزد هم نگه می‌داشتند و … فوق العاده بوده . این که درخت و زمین از شدت سرما به دو نیم شود الان هم چرند است . اگر یک عرب را به فنلاند می بردید می گفت که آخر دنیاست خدا آفتاب را از آنها گر فته تا از سرما بمیرند .
    منظورم دیدگاه این شخص است . کنجکاوی پرسیدن این که خدا زن دارد و ناراحت شدن این شخص نشان از دورتر شدن این شخص از دین پیامبر و تعصب دارد که به جای جواب دادن روی برمیگرداند. یک توضیحات کامل برای کتاب خواهم نوشت . به هر حال متشکرم که این کتاب را معرفی نمودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفرنامه ابن فضلان
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

عصرهای کریسکان
سفرنامه اولیا چلبی
کتاب جاسوسی در اسرائیل
اتاق مزاح
کتاب کهن دیارا
تقریرات مصدق در زندان
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟