دانلود کتاب زن در برابر زن

زن در برابر زن
معرفی کوتاه کتاب

_____________

چسلر در این کتاب نه ضد زن است نه ضد مرد. او فقط بازتاب دهنده ی واقعیت هایی است که ما در روابط روزمره ی خود با آنها دست و پنجه نرم می کنیم.

آنچه چسلر می نویسد حاصل بیست سال کاربا زنان، هزاران مصاحبه با آنان از ملیت های مختلف و مطالعه و کندوکاو در متون بی شمار است. شاید برخی از مطالب کتاب تناسبی با فرهنگ ما نداشته باشد، اما ما زنان ایرانی وقایع مشابه بسیاری از نوشته های او را از سر گذرانده ایم. و شاید تعدادی از ما با پیامدهای ناخوشایند غیبت ها، حسادت ها و پرخاشگری های هم جنسان خود مواجه شده باشیم.

در هر حال، با همان امیدی کتاب را ترجمه کردم که نویسنده را به نوشتن آن واداشت. او امیدواربود با این کار بتواند راهگشای ایجاد روابطی سازنده تر و انسانی تر در بین زنان باشد. مترجم نیز با همین امید کتاب را تقدیم خوانندگان فارسی زبان می کند.

شایان ذکر است که بنا به برخی ملاحظات، برخی از مطالب متن اصلی در ترجمه حذف شده اند.

درگذشته ای بسیار دور، معتقد بودم که تمام زنان را هاله ای از مهربانی ، غمخواری ، عواطف مادری، شجاعت و نجابت فراگرفته است. و تمام مردان بر آنان ستم روا می دارند. همانطور که همه ی مردم و از جمله زنان آرمانگرا می دانند، این تفکر واقعیت ندارد. گذشت زمان و همچنین نوشتن این کتاب کمک کرد تا بفهمم زنان نیز ماننده مردان، انسان هستند. یعنی به همان اندازه که ممکن است به جانوران شباهت داشته باشند، می توانند شبیه فرشته ها باشند و توانایی ستمگری و غمخواری، حسادت و انسان دوستی، رقابت و همکاری، در آنها نیز وجود دارد.

در عصر حوادث انسانی، هنوز برای طرفداران حقوق زنان دردناک است که اعتراف کنند یک زن ممکن همسر، فرزندان، شغل و سایر متعلقات بهترین دوست خود را از دست او برباید. داستان های زیادی درباره ی ناکامی های عشقی زنان، در تمام سطوح سنی، طبقاتی و نژادی شنیدم. من شنونده ی اختلاف هایی در روابط مادر با دختر، خواهر با خواهر بودم که در محل کار، به صورت یکنواخت و مداوم نمود پیدا می کرد.

✅ نام کتاب : زن در برابر زن
✅ ژانر کتاب : جامعه شناسی – روانشناسی – اجتماعی
✅ نویسنده : فیلیس چیسلر
✅ مترجم : ساغر عقیلی
✅ تعداد صفحات:  354 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زن در برابر زن
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

دو قرن سکوت
کتاب خشونت
کتاب اختیار آزاد زیستن
با قصه و غصه کرونا
تغذیه سالم در درمان سرطان
کتاب فواید گیاهخواری
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟