دانلود کتاب فرانکنشتاین

کتاب فرانکنشتاین
معرفی کوتاه کتاب

_____________

پرومته مدرن یا فرانکشتاین، معروف ترین اثر مری شلی است که البته ایده اولیه آن توسط لرد بایرون به شلی پیشنهاد داده شد.

مری شلی نویسنده انگلیسی ، در این کتاب داستان دانشمند جوان به نام ویکتور فرانکشتاین را نقد می کند. داستانی علمی تخیلی و هیجان انگیز.

این دانشمند با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود. (می‌شود گفت که زنده کردن مردگان)

برایان آلدیس معتقد است که این رمان باید به عنوان اولین نمونه رمان علمی تخیلی باشد زیرا برعکس رمان‌های قبلی که تنها نشانه‌های فانتزی دارند، قهرمان اصلی داستان به صورت عمدی به سمت ایجاد تجربه‌ای ترسناک و خلق فضایی تخیلی پیش می‌رود. بنابراین این کتاب تاثیر قابل توجهی بر ادبیات و فرهنگ عمومی و هم چنین داستان‌ها و فیلم‌های ژانر وحشت گذاشته است.

شلی هجدا ساله بود که نگارش این رمان را آغاز کرد. اولین چاپ این کتاب بصورت ناشناس و در لندن در سال ۱۸۱۸، در ۲۰ سالگی او، منتشر شد.

چاپ دوم کتاب که در فرانسه انجام شد، نام نویسنده آن بر روی جلد کتاب قرار گرفت یعنی در ۱۸۲۳٫ رمان فرانکشتاین خصوصیات یک رمان گوتیک و وابسته به جنبش رمانتیک را دارا می‌باشد، هم چنین یکی از نمونه‌های اولیه ژانر علمی – تخیلی است.

✅ نام کتاب : فرانکنشتاین
✅ ژانر کتاب : علمی – تخیلی – ترسناک
✅ نویسنده : مری شلی
✅ تعداد صفحات :  162 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب فرانکنشتاین
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

بت مولانا
حاجی آقا
ملت عشق
کتاب برادران کارامازوف جلد دوم
کتاب برادران کارامازوف
جنایات و مکافات
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟