دانلود کتاب جایگاه ما در جهان هستی

کتاب جایگاه ما در جهان هستی
معرفی کوتاه کتاب

_____________

اِستیوِن ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی بود. کتاب‌ها و همایش‌هایش او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌ بود. وی به خاطر فعالیت در کیهان‌شناسی وگرانش کوانتومی به ویژه دربارهٔ سیاه‌چاله ها، شناخته شده‌است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد.

در زندگینامه استیون هاوکینگ، می بینیم که یکی از محبوب‌ترین و درخشان‌ترین دانشمندان جهان است. او اعتقاد دارد پیشرفت‌ها در علوم نظری باید برای تعداد زیادی از مردم قابل درک باشد، نه فقط برای عده کمی از دانشمندان.

در کتاب جایگاه ما در جهان هستی، او سفری برای کشف کیهان دارد. این کتاب مناسب برای هرکسی ست که در شب به ستارگان خیره شده و اندیشیده که در ورای آسمان چه چیزی نهفته است . او در واقع اعتقاد دارد نجوم برای همه انسانهاست.

استیفن هاوکینگ در کتاب نظریه همه چیز (Theory of Everything) همه نظریات فیزیکی از کوانتوم تا ماکرو را به هم ارتباط می دهد (از مهبانگ و سیاه چاله‌ها تا نظریه ریسمان). و این نشانگر هوش و ذهن توانمند او است.

هاوکینگ نزدیک به یک دهه خود را غرق در سیاه‌چاله‌ها کرده بود و پس از این نظریه آن را به گشتن دنبال سوزن در انبار کاه تشبیه می‌کند.

هاوکینگ روایتش را با اولین ایده‌ها درباره جهان هستی آغاز می‌کند؛ از ادعای گرد بودن زمین توسط ارسطو تا اکتشافات هابل در ۲۰۰۰ سال بعد از آن.

با تعریف این مفاهیم و ایجاد یک بستر به شرح اکتشافات فیزیک مدرن شامل تئوری‌های شکل گیری کیهان (مثل مهبانگ)، سیاه چاله و فضا-زمان می‌پردازد.

در این نقطه شنونده را به درک اولیه و ساده‌ای از مدل‌هایی که تلاش کرده‌اند جهان هستی را تفسیر و تبیین کنند رسانده و زمان آن است که به سؤالات بی‌پاسخ فیزیک مدرن پاسخ دهد آن هم به شکلی که تئوری‌های پراکنده و جسته و گریخته را در «نظریه یکپارچه همه چیز» جمع‌بندی کند.

در جایی از کتاب او ادعا می‌کند:«اگر پاسخ این سؤالات را بیابیم، پیروزی نهایی انسان برای تمامی دلیل‌هایی است که تاکنون به دنبال آن‌ها می‌گشته است».
هاوکینگ صبح روز چهاردهم مارس ۲۰۱۸ در سن ۷۶ سالگی  در منزلش واقع در کمبریج درگذشت. ضمن قدردانی ازاین دانشمند بزرگ ، کتاب جایگاه ما در جهان هستی – تئوری همه چیز (مبدا و سرنوشت عالم) نوشته استیون هاوکینگ را در اختیار شما علاقمندان کتابها قرار می دهیم.

✅ نام کتاب : جایگاه ما در جهان هستی – تئوری همه چیز (مبدأ و سرنوشت عالم)
✅ ژانر کتاب : علمی
✅ نویسنده : استیون هاوکینگ
✅ تعداد صفحات:  114 صفحه

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب جایگاه ما در جهان هستی
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

کتاب خشونت
کتاب اختیار آزاد زیستن
با قصه و غصه کرونا
تغذیه سالم در درمان سرطان
کتاب فواید گیاهخواری
ساخت های خانواده
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟