کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

دانلود کتاب ۱۹۸۴
معرفی کوتاه کتاب

_____________

کتاب “1984” توسط جورج اورول در سال 1949 منتشر شد و یک داستان دیستوپیک است که در یک جامعه آینده‌ی تحت نظر توتالیتری ترسیم شده است. این کتاب با ارائه یک تصویر تاریک و ترسناک از این چه که ممکن است در یک جامعه کنترل‌شده بی‌اندازه رخ دهد، به بررسی مفهوم نظریه‌های پلیسی و انحصار طلبی می‌پردازد.

داستان کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

داستان درباره‌ی وینستون اسمیت است، کارمندی از وزارت حقیقت، که وظیفه‌ی اصلاح تاریخ‌نگاری و حذف اطلاعات ناخواسته را دارد. او شروع به تردید در سیستم فاسد حکومتی می‌کند و سرانجام با جولیا، همکارش، رابطه برقرار می‌کند. این رابطه به تدریج او را به مبارزه علیه سیستم اختیاری می‌برد، اما در نهایت تحت فشار سیستم می‌شکند.

1984 به چند دلیل برای یک علاقه‌مند به کتاب‌ها پیشنهاد می‌شود:

  1. تحلیل نفوذی از توتالیتاریسم: اورول با طراحی یک جامعه توتالیتری ترسناک، به تحلیل چگونگی کارکرد توتالیتاریسم و تأثیرات آن بر فرد و جامعه می‌پردازد.
  2. بازتابی از تاریخ و جامعه انسانی: اگرچه داستان در آینده ترسیم شده است، اما از جهات زیادی با واقعیت‌های تاریخی و جامعه‌ای همخوانی دارد.
  3. برانگیزنده تفکر: کتاب با موضوعاتی چون زبان، حقیقت و ایدئولوژی، خواننده را تشویق به تامل و تفکر می‌کند.
  4. نوشتار جذاب و تاثیرگذار: اورول با استفاده از زبان ساده و روان، داستانی جذاب و همچنین تاثیرگذار ایجاد می‌کند.
کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

دانلود کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول که در سال ۱۹۴۸ منتشر شده

رمان ۱۹۸۴ بیانگر روحیه ای خاص و هشدار دهنده است. روحیه به تصویر کشیده شده در این کتاب ، نومیدی نسبت به آینده‌ی انسان است و به همگان هشدار می دهد که اگر روند تاریخ تغییر نکند انسانها در سراسر دنیا، بی آنکه خود بدانند، خصوصیات انسانی خود را از دست می دهند و به آدم هایی ماشینی و بی روح تبدیل می گردند.

ناامیدی نسبت به آینده‌ی انسان در تقابل آشکار با اساسی‌ترین جنبه های تفکر غربی، یعنی ایمان به پیشرفت بشر و قابلیت انسان در ایجاد دنیایی سرشار از صلح و عدالت است. این امید، از تفکر رومی و یونانی، همچنین مفهوم مسیحای پیامبران عهد عتیق ریشه می گیرد.

دانلود کتاب ۱۹۸۴ با مقدمه ای از اریک فروم

فلسفه تاریخ عهد عتیق بر این اعتقاد استوار شده که: انسان رشد می کند و در طول تاریخ شکوفا می شود و به همان چیزی که مقدر شده تبدیل می شود. براین اساس انسان قدرت عشق و منطق خود را پرورش می دهد و به کمال می رساند و از این طریق دنیا را تحت سیطره خویش در میآورد. در عین حال که با طبیعت و دیگر انسانها وحدت می یابد، فردیت خود را حفظ می کند. هدف انسان، صلح و عدالت چهانی است و پیامبران ایمان دارند که به رغم تمام خطاها و گناهان بشر، سرانجام روز موعود که در ظهور مسیح تبلور یافته ، فراخواهد رسید.

اگر بنا باشد دنیای تصویر شده در کتاب ۱۹۸۴ شکل غالب زندگی بر روی کره زمین باشد، در آن صورت دنیا پر از انسان های دیوانه خواهد شد و در نتیجه جهان قابل اعتمادی نخواهد بود.

بنابراین ۱۹۸۴ مارا از خطری آگاه می کند که امروز تمام انسان ها با آن رودررو هستند، خطر جامعه ای با آدم های ماشینی که کوچکترین نشانی از فردیت، عشق و افکار نقادانه در آنها باقی نمانده است، ولی به دلیل “دوگانه باوری” از وضعیت خود آگاه نیستند. چنین کتاب هایی هشدارهایی جدی و قدرتمند محسوب می شوند و چه تلخ خواهد بود اگر خواننده از سر خودبینی ، کتاب ۱۹۸۴ را صرفا داستانی درباره ی خشوند استالینیستی ارزیابی کند و اشاره آن به جامعه امروزی مارا درنیابد.

جرج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقهٔ شدید نسبت به رهبر حزب با شخصیت دیکتاتوری فرهمند، وجود دارد. در جامعهٔ تصویرشده گناه‌کاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به‌شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند، به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند.در قرار گرفتن کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول در ژانر علمی–تخیلی بحث وجود دارد؛ اما بسیاری آن را کتابی شاخص در این سبک می‌دانند.

دانلود کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

دانلود کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

وینستون اسمیت،شخصیتِ اولِ داستان است که در کشور اقیانوسیه و در جامعه‌ای زندگی می‌کند که به سه طبقهٔ مجزا تقسیم شده‌است: طبقه کارگر، اعضای عادی حزب واعضای رده‌بالای حزب. او عضو عادی حزب است. روزی در اقدامی قانون‌شکنانه، دفترچه‌ای قدیمی می‌خرد و در آن شروع به نوشتنِ اندیشه‌های خود می‌کند. در تمام نقاطی که اعضای «حزب» زندگی می‌کنند دستگاه‌هایی به نام تله‌اسکرین (صفحهٔ سخنگو) وجود دارد. این دستگاه که توسط وزارت حقیقت اداره می‌شود مانند دوربین تمام اعمال افراد را تحت نظر دارد. وینستون خارج از دیدرسِ تله‌اسکرین شروع به نوشتن می‌کند و چندین بار جملهٔ مرگ بر برادر بزرگ را بر روی کاغذ می‌نویسد.

همچنین مطالعه کتاب قلعه حیوانات جورج اورول کتابی جذاب و پرمخاطب در سراسر دنیاست، خالی از لطف نیست.

در نهایت، “1984” یک اثر کلاسیک است که به بررسی مسائل اساسی انسانی و اجتماعی می‌پردازد و توانایی ایجاد تغییرات در نگرش و فکر خواننده را دارد. این کتاب با ارائه یک تصویر تاریک از آینده‌ی احتمالی، به اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما می‌پردازد و به خواننده این امکان را می‌دهد که به تشخیص و ارزیابی تهدیدات احتمالی در جامعه‌ی خود پرداخته و از آنها آگاه شود.

✅ نام کتاب : ۱۹۸۴
✅ ژانر کتاب : رمان فلسفی
✅ تعداد صفحات : 145 صفحه
💰 قیمت کتاب : دانلود رایگان
✅ ترجمه :  حمیدرضا بلوچ

اگر این کتاب رو خوندی حتما نکاتی ازش میدونی که بقیه میخوان بدونن، پایین برای ما بنویس..

2 نظر در “کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

  1. جواد گفت:

    کتاب

  2. کتاب خیلی خوبی هست و به آدم کمک میکنه دید سیاسی بهتری داشته باشه و بفهمه دور و برش چه خبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود کتاب ۱۹۸۴
کتابهای پیشـنهادی برای شـما

_____________________________ _

بت مولانا
حاجی آقا
ملت عشق
کتاب برادران کارامازوف جلد دوم
کتاب برادران کارامازوف
جنایات و مکافات
سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟